Bezpieczeństwo na przerwach

Wersja do wydrukuSend to friend
Rozwiązania: 
9
Opis problemu: 

Uczniowie nie zawsze stosują się do regulaminu szkolnego. Na przerwach często biegamy, nie przestrzegamy zasad bezpieczeństwa, stwarzając zagrożenie dla siebie i innych, niektórzy z nas zachowują się niekulturalnie, wywyższają się, przeklinają, wyśmiewają, wyzywają, czasem nawet stosują agresję. Może to wynikać z nudy, braku kultury, może być to wynikiem nieznajomości zasad ale też celowego ich ignorowania.

Proponowane rozwiązania: 
  • stworzenie regulaminu przerwy, w którym przewinienie będzie karane minusem dla klasy, a pozytywne zachowanie plusem. Klasa, która zdobędzie najwięcej punktów (po zsumowaniu punktów dodatnich i odjęciu minusowych), zdobędzie tytuł „Najbezpieczniejszej klasy” i nagrody,
  • bezpieczeństwa na przerwach będzie pilnowała „straż szkolna”, składająca się z chętnych uczniów szkoły,
  • konkurs na plakat „bezpieczna przerwa”,
  • zorganizowanie warsztatów pokazujących jak radzić sobie z agresją, jak rozwiązywać konflikty,
  • konkurs „animator przerwy” - ogłoszenie konkursu na ucznia/uczennicę, który najlepiej organizuje czas innym na przerwach. Ogłoszenie wyników pod koniec roku szkolnego,
  • przygotowanie filmu na podstawie własnego scenariusza na temat skutków agresji
  • pisanie do każdego numeru szkolnej gazetki „Wesoła Siódemka” artykułu, opisującego najciekawsze sposoby spędzania przerw,
  • zaapelowanie do pani dyrektor o zwiększenie liczby ławek na korytarzach, poszukanie sponsora na zakup gier, sprzętu do zabaw (rakietki do ping ponga, scrable, domino, puzzle),
  • rozwijanie działu "Wesołej Siódemki" pt. "Ważne tematu", w którym uczniowie z kłopotami z zachowaniem publikują artykuły z radami, np. jak rozwiązywać konflikty bez użycia siły albo co czuje wyśmiewana osoba.
Położenie geograficzne
Miejscowość: 
Szczecin
Województwo: 
zachodniopomorskie
Szerokość geograficzna: 
53.4674
Długość geograficzna: 
14.5358